Kicsit Késett Beszámoló – Shoprhon/Mágocsy Kupa

Volt már verseny, volt már túra, volt már minden amiről nem írtam egy ideje, de elárulom, nem maradtatok le sokról... Nem azért mert ezek az események nem lettek volna a világ legjobb bulijai, csupán azért, mert ha az ilyen beszámolónak septiben lezongorázott hangulata lesz, azt sem ti, sem én nem fogom élvezni. Szóval Mágocsy kupánál kezdhetném, de ettől messzebbről indulunk neki a mókának. Csütörtökön már megint Shopronból jelentkeztem be Cicámnak, mert "el kellett vinni fránya csomagokat", ha pedig már ott voltunk kénytelenek voltunk biciklit is vinni . Hanyatló nyugatra... A hosszúra nyúlt szerelős este után pénteken már wattmérő majomként vágtunk…

Látvány erőleves a Zemplénben

A már-már szokásosnak mondható zempléni körünknek indultunk neki, mi hatan mindenre elszántan. Megérkeztünk Makkoshotykára, a focipályához, ahol pár perc alatt felnyergeltük a lovakat és indultunk is neki a hegyeknek. Aki járt már ezen a részen az tudja, de aki még nem, annak röviden: innen Gerendás Rétig bizony mászóka van, a végén némi kis lejtővel, hogy utána ismételten felfelé induljunk.Felfelé haladva, mindenki saját tempóban pörgeti a pedált, ki beszélgetős tempóban ki az élete PR-jért hajtva. Félúton egy erdőirtásnál megállva már elkészülnek az első fotók. Én, mint fotózni szerető ember, előkapom kis akciókamerámat, kattintanám a képet, és kiírja a masina: "No SD…

Innen vér nélkül nem távozol!

Idő számításunk szerinti 2.-3. században a jazigok vígan éltek a Kárpát-medencének a Dunától keletre eső részében és bár a rómaiak sose foglalták el területeiket, néha egy-egy kereskedelmi szállal rendelkező légió be-betört, hogy gladiátorokat és rabszolgákat raboljon a cirkusznak, bordélyoknak és így szerezzen hatalmas halom dénárt. Így történt ez egy napon, amikor Lucullus Spezia parancsnok vezetésével átkeltek a Danubián és neki vágtak a hegyeknek, hiszen megannyi mondát és legendát hallottak a germánoktól ezerszer harcosabb törzsről, ami e vidéket uralta. E törzs neve a római Nyelenita nevet kapta. Eredeti lakhelyük a Rétia volt, ami egy ingoványokkal tűzdelt sík vidék volt, nehezen bevehető…

Bevettük a Rám-szakadékot!

Aktív nyaralásunk második túraútvonala Dobogókőre vezetett a Rám-szakadékon keresztül. Ezt a túrát már nagyon vártuk, szakadékban végig patakmederben, létrákon, kapaszkodókon keresztül, ugyan... ezt ki ne várná? :)Dömösről indultunk meg befelé a hegységnek. Itt érdemes megjegyezni, hogy Dömösön egy parkolóban parkoltunk autóinkkal ahol 1000HUF/napos áron lehet jegyet vásárolni, hétköznap és hétvégén is egy automatából. Megindultunk a hegynek, még DÖmösön belül szép felújított házak között haladunk, egy darabig még aszfaltozott úton, de visszafelé észrevettük, hogy az úttal párhuzamosan lehet haladni egy ösvényen is, visszafelé ott is jöttünk, érdemesebb azt megcélozni. Rögtön az út elején szembe tűnik egy sokunk által fennhangon említett tábla,…

A Spartacus ösvényen jártunk

Aktív pihenésünk alatt terveztük a Pilis több részét is bejárni, mondván még nem voltunk a környéken, ennek részeként túráztunk a Spartacus ösvényen is. Visegrád felől érkeztünk, a Telgráthy réten parkoltunk le az autóinkkal és indultunk neki az útnak, kicsit borongós időben. Megindultunk még az elején aszfalton egészen a Kőfolyásig, ahol rögtön elő is vettük a fényképezőinket és meg is örökítettük azt. Innen tovább már turistaösvényen haladtunk végig a Apát-kúti-patak mentén, hol az egyik, hol a másik oldalán, olykor benne a patakban. Nagy élmény volt mászni a sziklás folyásban. Végig vadregényes táj kísérte utunkat, amire nem győztünk rácsodálkozni. 4 kilométer után…