Zemplén 3000 teljesítménytúra

• Régió Észak-Magyarország
  • Érkezés Körtúra

Leírás

A túra kiindulási pontja a pálházi benzinkút, ahol mellékhelyiség, büfé is tlaálható, induláskor is jól jön, de érkezéskör itt megtudunk mosakodni és enni is valamit. Pálházáról Kovácsvágás felé indulunk meg egyből, Kispartra fel, meredek mászás, de jó kis bemelegítés lesz a napra nézve, ha ezzel megvagyunk a legmeredekebb mászással meg is vagyunk, de még szemben ott van Nagypart, oda is fel kell kapszkodnunk. Indulunk tovább, Páláházán keresztül Kúkapu irányába. Aki szeretné Kőkapun tud egyet frissíeni és úgy nekiindulni Gerendás-réten keresztül Újuhutára, itt is tudunk frissíeni a kereszteződésben van egy fogadó, ahol kapunk friss vizet, és mellékhelyiség is van. Majd innen megint Gerendás-rét felé megyünk jó kis mászás, szeretjük, vissza Kőkapuhoz, ahol frissíthetünk megint. Egészen vissza gurulunk Pálházáig ahol Telkibánya felé fordulunk de előtte még a Kánya-hegyre felkapaszkodunk aztán gurulunk is lefelé Telkibánya irányába, ez jó hosszú gurulás megtudunk pihenni, és Telkibányán tudunk frissíeni a Pitvaros fogadóban, finom a konyhájuk érdemes ebédelni egy jót. Abaújvár – Kéked – Lászlótanya útvonalon haladunk tovább, ez a leghosszabb mászás a túra során, egészen Kékedről kapaszkodunk fel Lászlótanyáig. innen legurulunk Hollóházára, a kerékpárút végéig és újra felkapaszkodunk Lászlótanyára. A harmadik Lászlótanyánkat, Skáros felől másszuk, itt is van egy remek fogadó, pizzájuk is van, lehet enni is az utolsó nagy mászás előtt, ami nem meglepetés de Lászlótanyán fog végetérni. Amikor ide felmásztunk nincs más dolgunk míg Pálházáig legurulni végig a parkolóba, ahonnan indultunk és ezzel befejeztük a túránat és teljesítésre került.