Skip to main content

• Régió Nyugat-Dunántúl
  • Érkezés Pont-pont túra
Leírás

Pecsételés után, visszatérve a kékre, a Kazinczy utcán haladunk tovább. Magunk mögött hagyva a várost az út bal szélén megyünk tovább, s hamarosan feltűnnek Gyenesdiás házai. A legelső keresztutcát elérve balra fordulunk, és a szélső házsor mellett ballagva

egy körforgalomhoz érkezünk. Jobbra fordulunk, és száz méter megtétele után balra tartunk a kápolna felé. Rövid sétát követően beérünk a fenyvesbe.

Felhagyott murvabányák udvarai mellett elhaladva a Nagy-mező kirándulóközpontjához érünk. Ha szeretjük a szép körpanorámát, akkor innen felkapaszkodhatunk a Festetics-kilátóhoz. A kirándulóközpontot egy aszfaltozott úton hagyjuk el, amelyről hamarosan egy földútra térünk le. Utunk a völgy alján húzódó hosszú rét szélén oldalaz, a végén az elágazásban a jelzéseket követve balra térünk. Kellemes sétával kapaszkodunk a dombgerinceken kanyargó kopott aszfaltútra. Itt jobbra térünk, aztán 700-800 méter után balra, egy nyiladék földútjára fordulunk. Ezen jó másfél kilométer megtétele után jobbra tartva ereszkedni kezdünk egy mellettünk futó árokba, amely jól látható a ritkított erdő tölgyfái között.

Néhány száz lépést teszünk meg a völgyecskében, majd jobbra felfelé kanyarodunk egy keréknyomos úton, amely visszavezet a korábban elhagyott murvás erdészeti útra. Ezen aztán hamarosan elérjük Vállus meredeken ereszkedő főutcáját. A templom melletti – jelenleg bezárt – élelmiszerbolt oldalán találjuk a kéktúra bélyegzőt. Továbbmegyünk az utcán, egészen a buszfordulóig, letérünk az aszfaltos főutcáról, majd jobbra, kelet felé indulunk a

község melletti mezőkön keresztül. Kiérünk az erdőből a Lesencefalu feletti mezőkre, és pár perc alatt elérjük a szőlőskerteket. A kerítések mellett folytatjuk az utat. Néhány száz méter után keresztezzük a Várvölgy és Lesencefalu közötti aszfaltutat. Előttünk már látható a Kő orra.

Szőlőskertek között kezdjük meg a kapaszkodást a tető felé. A fák feletti tisztásról csodálatos panoráma nyílik a Tapolcai-medencére és a tanúhegyekre. Érdemes pár percre megállni, és gyönyörködni a látványban. A pihenő után tovább kapaszkodunk, majd kertek, présházak között haladva érjük el utunk legmagasabb pontját. Innen további emelkedővel, a kék háromszög jelzésű ösvény indul a Kő orra ormára…

Az Országos Kéktúra nyomvonala itt egy darabig még a hegyoldalban tekereg, de  az erdős részen egy fordulóval ereszkedésbe kezd. Alul, az erdőből kiérve, már a Lesenceistvánd feletti szőlőkbe érkezünk. Széles úton érjük el a községet. A falu két pecsételőhellyel is rendelkezik, választható, hol szerezzük be a pecsétet, vagy a Fapados, vagy a Fatehén kocsmában. Lesenceistvándtól már végig aszfaltúton haladunk egészen Tapolcáig.

Először a Lesenceistvánd és Lesencetomaj közötti összekötő úton ballagunk, aztán balra térve keresztezzük a 84-es utat, majd egy forgalmas bekötőúton Tapolca vasútállomás felé vesszük az irányt, ugyanis az állomás közelében, a sarki Lokomotív Büfé teraszán találjuk a pecsétet.