Skip to main content

• Régió Észak-Magyarország
  • Érkezés Pont-pont túra

Túra leírás

Szarvaskőn, a pecsételés után a 25-ös úton és az Eger-patakon átkelve a gyalogúton nekiindulunk a hegyoldalnak. Az útelágazásnál jobbra térve elérjük a Tardos-bérc oldalát, belépünk az erdőbe, és hamarosan a gerincre jutunk. Innen a Gilitka-patak oldalvölgyébe, majd a Kis-Szoros-tető és az Almás-hegy közötti nyeregbe megyünk, majd leereszkedünk a Telekessy vendégház alatti utakra. A bélyegzőt a ház bejárati lépcsőjénél a falon találjuk, de lentebb, a lépcsősor mentén egy öreg bükkfára kihelyezett bélyegzővel is pecsételhetünk.

Visszatérve a kékre, az útelágazás tisztásáról délkeletnek indulunk. A völgyfő után követjük a jelzéseket észak felé, és a bélháromkúti ciszterci apátsághoz vezető úton továbbhaladva leereszkedünk Bélapátfalvára. A cementgyári vasúti megállóban egy villanyoszlopnál bélyegezhetünk, de tovább a kéken, felkapaszkodva a Lak-völgyi-tóhoz, a tóparti Szomjas Csuka vendéglőnél szintén beszerezhetjük a pecsétet.

Az aszfaltút innen a Lak-völgybe fut, és megkezdődik a Bükk-fennsíkra vezető kaptató. A katonasírok melletti elágazásban délkeletnek indulunk a Zöld-rétre, és a bal szélén visszatérünk az erdőbe. Feljutunk az Őr-kő-rétre, majd rövid erdei szakasz után megpillantjuk a Kocsmáros-rétet. Elérjük a Pes-kő-kapu kilátópontját, leereszkedünk a Cserepes-kő lábához, kapaszkodni kezdünk és letérünk a Cserepes-kői-barlanghoz, ahol a barlangszállás ajtajára kihelyezett bélyegzővel pecsételünk.

Az útra visszasétálva átfordulunk a gerincen a keleti oldalba.

Sziklás oldalazás után a völgybe érve kapaszkodni kezdünk az Őserdő irányába. A fokozottan védett természeti területhez eljutva felmászunk a kerítés mentén a Kis-Virágos-hegy tetejére, majd a Tar-kőre vezető kaptatón folytatjuk, utána pedig átoldalazunk a Három-kő mellé. Leereszkedünk az aszfaltútra, amelyről egy köves úton emelkedve jutunk a Faktor-rétre. Negyedóra múlva a Bánkút előtti elágazásban északnak fordulunk, és a Fehér Sas Panzió után elérjük az aszfaltutat. Pecsételni a Bánkúti Síklub turistaszállótársalgójában, vagy a turistaszálló étteremének bejáratánál tudunk. Pár lépés után balra térünk le a sípálya mellől, és egy földúton haladva keresztezzük az aszfaltutat.

Innen az Ördög-oldal meredek útjain ereszkedünk a Verebec-nyeregbe, ahonnan kellemes lejtőkön érünk a Kisvár tövébe. Ezután újabb meredélyen kell legyalogolnunk a Vár-völgy aljáig. Rövidesen a Szőlő-kő oldalában kaptatunk, majd elérjük Mályinkát.

Mályinkán a Sanyi kocsmában pecsételünk. Innen előbb Dédestapolcsány községébe, majd a Lázbérci-víztározóhoz megyünk. Követjük a tóparton futó aszfaltutat, s rövidesen az Upponyi-szoroson át Upponyba jutunk. Pecsételéshez kitérőt kell tennünk az István telep utcába, ahol a BB söröző kerítésén vagy a Csöpi vegyesbolt előtt kihelyezett bélyegzőkkel tudunk pecsételni. A településen átkelve a híd és a pincesorok előtt jobbra fordulunk egy kijárt erdészeti útra. Erről ötszáz méter múlva ismét jobbra kanyarodunk, majd hosszan emelkedő keréknyomokat követünk a Kalica-tető nyergéig. Innen a hegyoldal, később pedig a hegyhát földútjain jutunk a Három-kő-bérc aljába. Egy meredek utacskán kapaszkodunk fel a csúcsokhoz, ahonnan páratlan kilátás tárul a szemünk elé.

A túloldal enyhébb lejtésű ösvénye után egy hullámzó földút vezet át a Szilas-tető lankáira. Itt jobbra fordulva kezdjük meg a hosszú ereszkedést Putnok irányába. Putnokon a vasútállomás forgalmi irodájában, a falra kihelyezve találjuk a kéktúra pecsételődobozt a bélyegzővel.

Forrás: www.kektura.hu

Túra útvonala

Avatar
Főtekergő
Adminisztrátor
Én lennék a weboldal kitalálója, és javarészt az általam bejárt túrákat találjátok az oldalon. :)
Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!