Beindult a Zemplén 3000 teljesítménytúra

Sokak örömére április elsején elindult a Zemplén 3000 nevű kihívásunk amely október 31-ig teljesíthető. Három elszánt sporttársunk tekintve hogy március 31-én gyönyörű idő volt megpróbálta és sikeresen teljesítette is a 3000 méter szint leküzdését a Zemplénben.Kiss József és Pintér Attila nyíregyházi bringások, Gyüre Tamás pedig a KKB SE csapattagja nem mellesleg a napokban töltötte be a 60. életévét. Tamás jó pár éve bringázik, 4 éve a csapat tagja és rendszeresen teker a Zemplénben de a megyében is megtett már igen hosszú távokat. Időnként futni is szokott, a Tisza gátjain vagy a Rétközi tó körül. A teljesítménye a bizonyíték arra hogy…

Innen vér nélkül nem távozol!

Idő számításunk szerinti 2.-3. században a jazigok vígan éltek a Kárpát-medencének a Dunától keletre eső részében és bár a rómaiak sose foglalták el területeiket, néha egy-egy kereskedelmi szállal rendelkező légió be-betört, hogy gladiátorokat és rabszolgákat raboljon a cirkusznak, bordélyoknak és így szerezzen hatalmas halom dénárt. Így történt ez egy napon, amikor Lucullus Spezia parancsnok vezetésével átkeltek a Danubián és neki vágtak a hegyeknek, hiszen megannyi mondát és legendát hallottak a germánoktól ezerszer harcosabb törzsről, ami e vidéket uralta. E törzs neve a római Nyelenita nevet kapta. Eredeti lakhelyük a Rétia volt, ami egy ingoványokkal tűzdelt sík vidék volt, nehezen bevehető…

Ezt néztétek a legtöbben

Összeszedtük nektek a leglátogatottabb túráinkat, amiket ti néztetek legtöbbször az elmúlt egy hónapban. Vártól várig gyalogtúra Hernád áttörés gyalogtúra Zemplén kerülés, országúti kerékpártúra Fertő-tó kerülés kerékpártúra Szemlő-hegyi-barlang Szabolcsi 100-as kerékpártúra Bükki kerékpáros körtúra Kerékpártúra a Zemplén nyugati oldalán 2. Zemplén MTB kerékpáros körtúra Tunyogmatolcs – Csenger (Romániai Határ) kerékpártúra Remélhetőleg találtok kedvetekre valót ezek között is, de ha mégsem akkor nézzetek szét a túratérképünkön.

Határon jártunk!

Délelőtt 11 órakor érkeztünk meg a füzéri vár parkolójába (fizetős a parkoló, 380HUF/nap), ahonnan kis összepakolás után neki is vágtunk az aznapi kilométer adagunknak. Pár száz méter megtétele után megérkeztünk a Várkúthoz, ahol friss forrásvizet ittunk. Tovább haladva úgy 500 métert felérünk a dózerúthoz, nemsokára egy információs táblába botlottunk az útmentén, érdemes átolvasni. Tovább haladunk most kicsit kacskaringózva jobb kanyar a bal után. Nemsokára megérkezünk a nap első kilátójához, a szépen felújított kilátóról gyönyörű látvány tárul elénk. Innen a kilátóból már jól kivehető az úti célunk, ami nem más, mint a Kis-Milic-en lévő Károlyi kilátó. Szusszantunk egyet, mindenki felfrissült és elkészítette…