Bevettük a Rám-szakadékot!

Aktív nyaralásunk második túraútvonala Dobogókőre vezetett a Rám-szakadékon keresztül. Ezt a túrát már nagyon vártuk, szakadékban végig patakmederben, létrákon, kapaszkodókon keresztül, ugyan... ezt ki ne várná? :)Dömösről indultunk meg befelé a hegységnek. Itt érdemes megjegyezni, hogy Dömösön egy parkolóban parkoltunk autóinkkal ahol 1000HUF/napos áron lehet jegyet vásárolni, hétköznap és hétvégén is egy automatából. Megindultunk a hegynek, még DÖmösön belül szép felújított házak között haladunk, egy darabig még aszfaltozott úton, de visszafelé észrevettük, hogy az úttal párhuzamosan lehet haladni egy ösvényen is, visszafelé ott is jöttünk, érdemesebb azt megcélozni. Rögtön az út elején szembe tűnik egy sokunk által fennhangon említett tábla,…

Ezt néztétek a legtöbben

Összeszedtük nektek a leglátogatottabb túráinkat, amiket ti néztetek legtöbbször az elmúlt egy hónapban. Vártól várig gyalogtúra Hernád áttörés gyalogtúra Zemplén kerülés, országúti kerékpártúra Fertő-tó kerülés kerékpártúra Szemlő-hegyi-barlang Szabolcsi 100-as kerékpártúra Bükki kerékpáros körtúra Kerékpártúra a Zemplén nyugati oldalán 2. Zemplén MTB kerékpáros körtúra Tunyogmatolcs – Csenger (Romániai Határ) kerékpártúra Remélhetőleg találtok kedvetekre valót ezek között is, de ha mégsem akkor nézzetek szét a túratérképünkön.

Hernád áttörés

Remek túrának néztünk elébe a hétvégén, megcéloztuk a Szlovák Nemzeti Parkot. 3-4 órás kocsikázást követően kis nyújtóztatás után nekivágtunk az ismeretlennek. Odaérkezve látszott a felkészültség a park előtti területen is. A parkoló rendezett, és a parkolójegy megvétele után 2-3 ember mutogatva terelte az autósokat, hogy hova álljunk meg (a káoszokat elkerülve). Miután leparkoltunk majd mindenki magára vette a csomagját, elindultunk a bejárat felé. Közvetlen a parkoló mellett pénztár, ahol meg lehetett venni a belépőt, ami mindössze 1,5 euro volt fejenként, egész napra. Indulás előtt utánaolvasva, elég sok helyen írták hogy vízálló cipőt húzzunk a túrára, és ne ezen spóroljunk, ennek miértje már az első 10 perc…

Határon jártunk!

Délelőtt 11 órakor érkeztünk meg a füzéri vár parkolójába (fizetős a parkoló, 380HUF/nap), ahonnan kis összepakolás után neki is vágtunk az aznapi kilométer adagunknak. Pár száz méter megtétele után megérkeztünk a Várkúthoz, ahol friss forrásvizet ittunk. Tovább haladva úgy 500 métert felérünk a dózerúthoz, nemsokára egy információs táblába botlottunk az útmentén, érdemes átolvasni. Tovább haladunk most kicsit kacskaringózva jobb kanyar a bal után. Nemsokára megérkezünk a nap első kilátójához, a szépen felújított kilátóról gyönyörű látvány tárul elénk. Innen a kilátóból már jól kivehető az úti célunk, ami nem más, mint a Kis-Milic-en lévő Károlyi kilátó. Szusszantunk egyet, mindenki felfrissült és elkészítette…