Skip to main content

KKB Téli Tekerés Mítosza

KKB – Téli Csapat Bringázás

Sokan azzal a lehetetlen felismeréssel vannak, amikor meglátnak minket télen, hogy Úristen nem fagytok meg?! Már hogy fagynánk… Mozgunk!

Kaptam is ehhez, egy kis anyagot, amit most itt meg is osztok veletek:

„Odafönt már megrendelték a telet, öles léptekkel trappol felénk. Talán arra is készül, hogy egyenként lökdösse fel a bringásokat, fagyos buszmegállókig, dugókban várakozó autók szűk üléséig zavarva őket. A kerékpárosok azonban – mint önbizalomtól duzzadó bokszoló a ringben – tárt karokkal várják a fagyot, és készülnek. A fagy beálltával adunk néhány tippet, amivel a negyedik évszakban is a bringa lesz a legjobb közlekedési eszköz, és az egyik legjobb szabadidős elfoglaltság.

1. Szélvédettség

Tulajdonképpen ugyanarra kell figyelni, mintha gyalog mennénk ki az utcára: megfelelően öltözzünk fel! Kerékpáron ráadásul megvan az az előny, hogy utunk elejétől végéig „dolgozunk”, tehát nem fázunk, mint sétálás vagy a buszra várakozás közben. Elsősorban a szélvédettségre figyeljünk. Ha csak egy számjegyű a hőmérséklet, kesztyűt, sapkát és sálat is húzzunk.

2. Világíts!

December végéig a sötétedés uralkodik. Munkába, iskolába menet és hazafelé is többnyire sötétben haladhatunk. Lámpa és fényvisszaverő használata kötelező a KRESZ szerint is, de fontosabb ennél, hogy életet menthet.

3. Figyeld a burkolatot!

Ahogy gyalog és autóval is figyelünk, kerékpáron is kell; lehet felfagyás, vízátfolyás, jégfolt, egyéb trükkös körülmények. Budapest ebből a szempontból a legszerencsésebb, ugyanis gyorsan letakarítják az utakat, ha esik a hó. Ha zord idő van, a gyakorlatlanabbak egy-két napot kihagyhatnak.

4. Válassz gumit!

Mint ismert, városi kerékpárok esetén nincs olyan, hogy téli gumi, a tó jegén lehet szórakozni különféle szöges dolgokkal. A sima felületű külső nem alkalmas viszont arra, hogy télies útviszonyok közé kimerészkedjünk. A jó gumi a haladás élén sima, az oldalán kissé bordázott, így latyakban és sárban is megmarad a jó tapadás. Jégen amúgy se szlalomozzunk… Ja, és eresszük lejjebb a gumit!

5.Menj, ne félj!

Akinek nincs kedve, ne tekerjen, nem kötelező. Alsó és felső korhatár nincsen – hívja fel a figyelmet Halász Ferenc, de megismétli, hóban, és alapvetően télen tekerni nagyon jó dolog.

Akik valamiféle szentírásnak tartják a KRESZ-t, azoknak lehet, hogy furcsán fog hatni, de talán mindenféle rendszabálynál fontosabb az, hogy figyeljünk. Mindenki figyeljen! Nem mellékesen – hogy úgy mondjam – érteni is kell a közlekedést; hiába mész át zöldön, ha nem nézel körül, baj történhet, míg ha jobbra, balra és amerre kell, nézek – függetlenül a lámpa színétől –, nem fognak elcsapni. Ezt jó, ha tudja mindenki, ez esetben azok, akik kerékpárral járnak.”
Innentől folytatnám saját szavaimmal. Az idei 2017-es karácsony meglehetősen vegyes volt, sokat lehetett biciklizni, sokféle környezetben, pedig nem hagytam el még a megyét sem. Egy dolog van, ami amolyan ökölszabályként használható. Fel kell öltözni.

Kezdjük is esetemben 23.-ával. Előző napokban havazott így a fényeslitki szőlősbe vettem be magam. Szűz havon, 0 fokban biciklizni olyan dolog, amit pszichológusként minden embernek felírnék, főleg így az ünnepi fejkapkodás közepette, mert segít megérteni miért is a szeretet ünnepe a karácsony. Egy órát töltöttem kint a szabadban 17 km-t tettem meg, miközben másztam hozzá 117 métert itt a „síkon”. Hogy fáztam-e?! Nem! Miért nem?! Mert fel voltam öltözve és mozogtam. Ez annyit takar, hogy 0 fok környékén annyira kell felöltözni, hogy mozgás nélkül, állás közben éppen hogy fázzon az ember. Mihelyt elindultál, már beindul a keringés. Így már nem fogsz fázni. Amit mindenkinek javasolok a légutak védelme, egy csősál formájában. Így nem fázik meg a torok.

24.-e csapatos tekerés a szabolcsveresmarti Rétközi víztározó tavon. Pár perc híján 2 órát töltöttünk az olvadó 0 fokos szabadban. Terepen ilyenkor egy dologtól kell óvakodni, az el- vagy átázástól. Hogyan ázhatunk el? Hótól esőtől, ami nagyobb mennyiségben esik, mint amennyit a testhőnk képes elpárologtatni. Átázni pedig a felverődő latyaktól, pocsolyáktól vagy akár a saját verejtékünktől, mert túl sok ruhát vettünk magunkra. A megfagyást elkerülendő nem szabad túl öltözni és össze lehet mocskolni magunkat, de lehetőleg ne bőrig, mert meg fogunk fagyni, ugyanis a menetszél miatt hidegebbnek érezzük a levegőt, mint amilyen valójában. Lábfej védelmére ajánlott ilyen időben egy kamásli, ami szigeteli a cipőnket, lábfejünket a nedvességtől.

Karácsony első napja. Egy óra negyven perc az egy fokos szabadban. Már nem volt egy szikra hó sem. Se az utakon, se az erdőben. Itt egy trükk volt a megfázás ellen. Menni kellett. Nem öltöztem túl, és nem is erőltettem túl magam. Néhány szó erejéig álljunk meg a túl öltözés mellett, mert ez olyan megfoghatatlannak hangzik. Hogyan is öltözzünk fel? Egy általános elv, hogy rétegesen. Ez annyit jelent, hogy a legbelső réteg, ami érintkezik a testünkkel, az legyen egy aláöltöző. Ez egy olyan ruha, amely a verejtéket segít elvezetni a bőrünkről, és melegen tart. Erre érdemes olyan réteget venni, ami lehet mondjuk Goretex, azaz át nem ázik, de kifelé képes lélegezni, így kifelé tudsz „párologni”, de kintről nem jut be nedvesség. Fontos, hogy a felső testünk legyen leginkább rétegesen borítva, mert itt kerékpározás közben mivel itt relatíve kevesebb munka zajlik. Másik fontos dolog, hogy a végtagjaink, kéz és lábfejek legyenek védve a kihűlés ellen, pont mint a „hétköznapi” hidegben. Mindössze ennyi a trükk.

 

Karácsony másodnapja – országúti zsúr a bejgli huszárokkal. Mindeddig a terepbicajozás volt terítéken, mivel ilyenkor ott a kisebb tempó és a nagyobb intenzitás miatt, ott nincs szükség extra védelemre, szemben a 30 km/h-ás oútis tekerésekkel. 0 fokban harmincnál a szélcsendes időben is minusz 13-nak érezni a hőmérsékletet. Erre fel kell készülni. Igaz kint nagyjából plusz két fok volt, de az átlag sebességünk harminc km/h körül alakult. Ilyen alkalomra érdemes technikai sapkát venni a sisak alá, vagy sisakra huzatot tenni, mert biztos fázni fog a fülünk. A kesztyű is legyen tél specifikus, hiszen az ujjaink gyér vérellátása miatt, hamar átfagynak, ha nincsenek védve a menetszél ellen. Én személy szerint, mindig féltem a torkom, ezért van többféle csősálam is. Ezek vastagsága és anyaga változó. Ebben az időjárásban egy könnyen szellőző típust viseltem, amit az arcomra húzva az arcüreggyulladás is megelőzhető. Rajta keresztül levegőt venni sem ér fel egy fojtogatással. Arra viszont érdemes figyelni, hogy a sok szuszogás miatt idővel nehezedik a légvétel rajta keresztül. A tévedést elkerülendő elárulom a vékony csősál a rétegesre gyűrődött alakja miatt képes melegen tartani nyakunkat. Vagyis a kis „zárványokon” keresztül lassabban hűl le a levegő a nyakunk körül. Felső ruházatnak valamilyen szélálló goretex a megfelelő választás, amiben továbbra sem fővünk meg a saját verejtékünkben. Nadrágból szintén hasonló elv alapján érdemes választani. Egyszerűen mondva, adaptálódni kell a megváltozott körülményekhez, de az alapelvek azonosak. Így volt lehetőség közel 80 km-t és 3 órát tölteni a gyönyörű napsütéses időben. (A napsütés óriási szerepet tölt be a komfortérzetben, mert a fekete és sötét színek mind-mind melegítenek, amit kerékpáron azonnal élvezni lehet).

Ötödik nap egyhúztomban. Közel két óra, verő fényes napsütés, terepbiciklizés a hat fokos erdőben. Nagy trükkök nincsenek. Mindössze az eddigiek összesítése. Hiába süt a nap, attól még árnyék vetül rá, ezért azzal nem érdemes számolni, viszont minden sugarát, amit megérzel mosollyal kell fogadni. Viszont tempó nincs óriási, így a menetszél sem hűt úgy. Felöltöztél rétegesen innentől, minden csak az intenzitáson múlik. Amit még talán érdemes leszögezni, hogy mindig a tervezett intenzitáshoz öltözz fel. Így elkerülhető a saját hibából történő megfázás, mert amíg mozogsz fázni nem fogsz, de amint megállsz és csurom víz vagy, garantált a megbetegedés, annak ellenére is, hogy a biciklizés jelentősen megedzi az immunrendszert. E mellé még fontos a változatos és vitaminban gazdag étrend, hogy a formánk legyőzhetetlen maradjon, legyen szó túrázóról, vagy épp top versenyzőről.

 

Ez alatt az ünnepi hét alatt a KKB – Kisvárda és Környéke Bringások Kerékpáros Sportegyesület tagjai, mintegy 3200 kilométert sikerült megtenni, ami átlagosan 100 km/fő teljesítményt jelent, így télvíz idején. Ugye, hogy annyira nem is az ördögtől való ez a hidegben biciklizés?!

Ha érdekel, milyen is ez a valóságban látogasd meg és kövesd a Youtube csatronánkat:
KKB Kisvárda Környéke Bringások Youtube csatorna

Képek és tartalmak a közelről:
Kisvárda és Környéke Bringások – KKB Facebook oldal
Kisvárda és környéke bringások Facebook csoport

Strava klubbunk:
KKB Strava csoport

További hasznos tanácsok télire, ide kattintva.

Szerző: Szobota LászlóKKB

Tirpák Cross 3. évad: Decathlon kupa

Reggel 6 óra: Dáviddal elkezdtük a pályát építeni.Nemsokára megérkeztek a pályaépítő pro team többi tagjai,így 8-ra pikk-pakk,kész lettünk. Kisvárdáról kaptunk hófogó hálót,a célterület teljesen profi lett. A versenyzőkkel együtt a hó is elkezdett szállingózni,megérkezett a meterológia által beígért havazás. És ez volt a mai nap kulcsa!!

Havazásban még nem volt cross futamunk,így egy nagyon jó derbinek néztünk elébe.Versenyünket megtisztelte a cyclocross elnök,és több bajnok.

A gyerekeknek csináltunk egy kisebb kört,jó látni,hogy egyre többen vannak,és egyre motiváltabbak,külön dícséret érte a szülőknek!

Gyors átszalagozás után jött a hobbi futam.Végig mentem a pályán,1-2 helyen volt csak saras,de az egyre jobban szakadó hó,még nem maradt meg. Ennek ellenére nehéz dolguk volt a versenyzőknek.Meg nekünk. Ugyanis én először beálltam kört számolni.Hát nem egyszerű,most és itt nagyon köszönöm akik segítenek ebben,tényleg nagyon nehéz.

A hobbi futam végén a pálya elkezdett „átrendeződni”,a hótakaró majdnem a teljes pályát befedte. Így azt lehet mondani,hogy mindenkinek kicsit új volt a pálya. Bemelegíteni szokás szerint nem volt időm,már nem is nagyon zavar 

Lassan beszállingóztunk a rajthoz. Bal oldalamon a regnáló Master bajnok,jobbomon a Magyar bajnok,mögöttem Zorán,KisJózsi,Dávid,Endre, Doki….illusztris egy társaságba csöppentem na

RAJT:
BuZso,és CserG elpattantak,nem is kell rájuk figyelni, más tempóban közlekednek. Egy fiatal, és Endre után viszont én kanyarodok.Ilyen még nem volt, hogy ilyen jól kapom el a rajtot. Az első egyenesben a fiatal urat otthagyom,és próbálok élhető tempón maradni. Ez azt jelenti, hogy melegítés nélkül is már az elején jó tempót menni,de nem besavasodni. Nehéz ügy.

A pályán a versenyt megelőzően mentem vagy 70 kört,de az most majdnem semmit sem ér, ugyanis a havas pályán 1 perccel megyek lassabban,mint az edzésen.

A gumiválasztás: közepesnek értékelem,ugyanis előre felraktam a roket ront,de ahelyett hogy hátra is ezt tettem volna,oda tegnap a racing ralph jutott. Ez hiba volt,mert a bicaj hátulja minden kanyarban csúszkált,hiába eresztettem le 2 bar környékére. A kocsiba volt ugyan egy roket,de nem lett volna időm cserélni. Nem volt azért olyan veszélyes, csak a kanyarokban azért jobban tart.

Sebaj, a pálya nagyon klassz,legalább tanulok csúszkálva haladni. Az első kör végén Endrét masszívan követem,mögöttem kicsi rés,ahogy látom Zorán, és Dávid. A terv: Zorán felér, én magam elé engedem, és együtt felmegyünk Endrére.

A valóság: Zorán felér,elengedem, egyből leszakadok. Na jó,nem az ő hibája, nem volt meg hozzá az erőm. Egyenesekben nagyon erősen tudott menni, néhány kanyarig viszonylag tartottam,mert ott én voltam kicsit jobb, de minden a helyére került, őt innen nem nagyon láttam.

Endrére vagy 2x felértem, de ekkor már a 4. körben tartottunk, kezdtem érezni a szervezői munka fáradalmait, kontaktot vesztettem. Mögöttem Dávid Kis Józsival, lassan de lopják az előnyömet. Aztán egyszer csak Józsi egyedül üldöz, éppen csak, de jobban halad. A dupla palánk után mindig sokat bukok, az spd-t rugdosni kell, hogy a jeges hó lemenjen róla, és be tudjak lépni.

A 6. körben Józsi néha felér a kerekemre. Figyelek.Fél szemem hátul. A tempója nem sokkal volt nagyobb mint az enyém,a kigyorsításnál jobb vagyok. Vagyis a csiki-csukis résznél, és a padok kerülgetésénél nem engedem elém, mert akkor félő hogy meglóg.

7. körben számomra ugyanez a játék,erősen kigyorsítok, utána a kanyargóson pihenek előtte. A pulzus 170-175 végig.

Azt sejtettem,hogy az utolsó körben nem fogja ezt annyiban hagyni,de szerencsére bennem is maradt egy kicsi. A kör elején az egyenest meghúzom, az első előzési lehetőségtől megfosztottam. A kanyargón magamra engedtem, aztán a homokos dombon megint erősen támadtam. Ez ahogy láttam, sokáig kitartott, mert csak a főiskola utáni részen ért vissza rám. Elszánt vagyok,tudom,hogy ott megint nálam az előny, a dombra kiállva felküldöm a bicajt,megint egy kicsi rés,nem zavar, hogy a csiki-csukin vissza zárkózik. A kör tempójára jellemző, hogy körök óta nem láttam Endrét magam előtt, most meg visszazártunk rá majdnem,már csak vagy 50 méter előnye van. Persze tudni kell, egy krossz verseny utolsó körében ennyi előny az nagyon sok, ráadásul én full piros zónában megyek ebben a körben, így valószínű ha fel is érek rá, biztos lenne rá válasza.

A palánk előtti két egyenest úgy teszem meg, mintha ez lenne a vége, kiállva fullba nyomom. Szemem keresztbe, pulzus 3 dobbanás/perc felett kicsivel.

A palánkra figyelek, ha ott Józsi előtt vagyok, akkor nem hiszem, hogy onnan már meg tud előzni. Így volt,de a palánk el is döntötte, mert Józsi hibázott picit,így a maradék két kanyarban már az sem zavart,hogy nem kapcsol be a pedál. Így értem be absolut 5. helyen, kategória 4. Elégedett vagyok verseny után,nagyon jót tett a pályának hogy havazott, igazi krossz pálya lett, magamhoz képest jól ment, jó lett a forma

Következő verseny:

Elő-Szilveszter Kupa
Nyíregyháza
2017 december 30.

Részletek: Tirpák Cross és Decathlon kupa

Tirpák Cross 3. évad: KisVÁRda krossz

115 nevezés (induló), ami rekord a verseny történetében , bár elmondhatom hogy Kisvárdán hagyományosan sok az induló 🙂 
A verseny szervezése 1 hónapot vett igénybe, szerencsére minden támogatónk pozitívan állt a dologhoz. A pálya nyomvonala adott volt, folyamatosan jártunk ki edzésekre.

A versenypályát csütörtökön kezdtük építeni,akkor a karókat helyeztük el, pénteken pedig a pálya nagy részének a szalagozása is megtörtént. Kellett is az előredolgozás, mert a verseny előtt is volt még bőven feladat.

Reggel 7-kor érkeztünk, sátrak kipakolása, célkapu felfújása, és a versenyzők már el is kezdtek gyülekezni.

A Tirpák Cross sorozat ma újabb „mérföldkőhöz” érkezett, ugyanis a versenyünkre kilátogatott Dr Seszták Miklós Magyarország Nemzeti Fejlesztési Minisztere.

10 óra után a gyerekek elrajtoltak, akik az eddigiekhez képest egyre nagyobb számban indulnak. Jó látni, hogy van utánpótlás, Bükkszentkeresztről komplett csapat érkezett

10:45-kor aztán a legnépesebb mezőny, a hobbi kategória is elstartolt a maga 5 körére. A pályán nyújtottunk ahol tudtunk, a tavaszi versenypályához képest 1 perccel lett hosszabb.

12:00-kor rajtolt az ELIT futam, igencsak szép számmal, kb. 25-en rajtoltunk el a 8 körös futamon .

Fantasztikus hangulat volt, rengetegen szurkoltak a pálya mellett, biztattak mindenkit. Idén is nemzetközi volt az esemény hiszen Ukrajnából, Szlovákiából és Romániából is érkeztek határontúli barátaink.

Itthonról pedig szinte a teljes keleti régió versenyzői eljöttek, Békéscsaba, Miskolc, Debrecen kerékpárosai tiszteltek meg minket.

KKB Csapat összefoglaló:

2017.11.04.-én Kisvárda adott otthont a KKB – Kisvárda és Környéke Bringások szervezte KisVÁRda Crossnak, mely a második fordulója volt a Tirpák Cross 3. évadát futó cyclocross versenysorozatnak.

Hatalmas mezőny gyűlt össze minden kategóriában, így összesen 115 főt számláló tömeg volt a vár-tónál. A verseny meggynitóján tiszteletét tette Dr. Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter is.

A népes gyerek futamon megmérették magukat a kicsik. Nekik két körük volt a 2,6km-es pályán. Mindannyiuk arcán látható volt a küzdeni akarás és a versenyszellem. 10 órakor rajtoltak el a legifjabbak. A fiúk között elsőként Szögyéni Ádám (KKB) végzett, őt követte Andrij Dragula majd Görög Dániel. Lányok között Nagy Vanda, Krotilla Otilía (KKB), Molnár Fanny és Szabó Boglárka sorrend lett a befutó.

11 órakor hagyta el a rajtot a népes Hobbi mezőny, mely magába foglalt az U18, Felnőtt Férfi, Felnőtt Női, Master 1 illetve Master 2 kategóráikat. Az 5 körös futam során abszolút elsőként Benke Gábor ért célba őt követte Kanyári Zsombor és Cizma Zsolt. Még a Felnőtt Férfi kategória dobogóját is ők foglalták el ezzel az eredménnyel.

U18 Fiú kategóriában Takács Valent Márk volt az első, Kovács Ákos második és Steványik Benedek a harmadik helyezett.
U18 Lány kategóriát Világi Virág nyerte magabiztosan.

Felnőtt Női mezőny versenyét Gaál Izabella nyerte őt követte Márián Krisztina és Fekete Kata

Master 1 kategóriában szoros versenyt követően a köevetkező eredmény állt be: Szögyényi Gábor (KKB) első, Nyüsti István második, Pásztor Zoltán (NYÍR-MTB) harmadik.

Master 2-es versenyzők is megküzdöttek egymással és végül Gál István volt közülük a leggyorsabb őt követte Bakos Zoltán és Oleksandr Dragula.

Délben indult útnak a 8 körös megmérettetésre az Elit Felnőtt, Master és MTB kategóriák. Itt szoros és izgalmakban gazdag versenyt abszolútként megnyerő Kanyári Botond ért először a célba aztán Farkas Attila és Hrenkó Norbert futott be.

Elit Felnőtt eredménye:
1. Kanyári Botond
2. Géczi Gergő (KKB)
3. Hacsi Ákos

Elit Master eredménye:
1. Farkas Attila
2. Eke Zoltán
3. Száva Tamás (KKB)

Elit MTB eredménye:
1. Hrenkó Norbert
2. Molnár György
3. Pintér Attila

A versenyt követően jó hangulatú tombola sorsolást tartottak a szervezők, értékes nyereményekkel.

A KKB versenyzői a következő eredményeket érték el:
Gyerek Fiú:
Szögyényi Ádám 1.
Gyetvai Viktor 5.
Balogh Lőrinc 6.
Szögyényi Szabolcs 10.
Tóth Norbert Márk 11.

Gyerek Lány:
Krotilla Otília 2.

Hobbi Férfi:
Varga Norbet 6.
Szónok Bertalan 8.
Tóth Norbert Tibor 9.
Zsóri András Gábor 12.

Hobbi Női:
Nagyné Révész Katalin 4.

Hobbi Férfi Master 1:
Szögyényi Gábor 1.
Kelemen Attila 13.
Halász István 16.

Elit Felnőtt Férfi:
Géczi Gergő 2.

Elit Master:
Száva Tamás 3.
Vass József 5.

Elit MTB:
Szobota László 5.

Gratulálunk minden résztvevőnek!
Köszönjük az önzetlen munkát a szervezőknek és a segítőknek, Molnár Tüzépnek a faanyagot, Nexus Holding Kft.-nek a hírverést, valamint Kisvárda Város Önkormányzatának segítőkészségét!

A tombola felajánlásokat:
Barczi Ákos
Biotech Kisvárda
Decathlon
Hornyák Dávid – Hegyaljai Bringások
Ferencz László – HUSSE állateledelek 
Karskó István
Kisvárda és Környéke Bringások KSE
Szerafin László – Fanaticbike Kisvárda
The Soft – TOKAJ 
Technokor-Plus Kft.
Tóth Norbert Tibor 
ViniBike SE

Köszönjük!

Következő verseny:

Decathlon kupa
Nyíregyháza
2017 december 3.

Részletek: Tirpák Cross és Decathlon kupa

Nyíregyházán elkezdjük a Cyclocross szezont

Amikor Nyíregyházán elkezdjük a Cyclocross szezont,90 indulóval a „jubileumi” 10. Tirpák Cross futamon

Az utcán még teljes sötétség volt,amikor 5.50 kor beparkoltam a robinzon dombon. David Dovak al együtt érkezünk. A pályán végig sétáltunk,megbeszéltük a feladatokat.6.15 kor jött a pályaépítő pro team brigád. Körülbelül 10-en voltunk,a srácok irdatlan rutinnal,rekord idő alatt összerakták a pályát. Emlékszem évekkel ezelőtt féltem ettől a pályától,sok idő volt a szalagozás,de mostanra olyan rutinra tettünk szert ebben,hogy 2 óra alatt összeállt minden,sátrakkal,hang teknikával,rajtkapuval egyetemben.

Fotó: Farkas Attila

A pályaépítés végén Soti jóvoltából egy nagy meglepetés ért,ugyanis kaptam egy nagyon jó ajándékot(képek közt megnézhetitek)

8 után jöttek a regisztrátorok,és az első versenyzők is elkezdtek szállingózni. A kezdeti ködös időt szép kora őszi idő váltotta fel,várható volt a nagy indulószám,és a jó verseny.

A mezőny abszolút nemzetközi volt,ugyanis többen jöttek Ukrajnából, Romániából, Szlovákiából,meg persze sokan eljöttek a szomszédos megyékből.

A pálya kezdetben csurom víz volt,de a napsütés és a kellemesen fújó szél hamar felszárította,így a gyerekfutamokra már teljes száraz volt a nyomvonal.

10 kor elindítottuk a legkisebbek futamát,egy könnyített pályán,nagyon jó volt látni,hogy tavalyhoz képest több mint 2x annyian voltak(kb 20 fő) .A gyerekek nagyon nagy lelkesedéssel nyomták végig a köreiket,jó volt látni őket,ahogyan terhelik a pedált,a szülők pedig izgatottan kísérik figyelemmel csemetéjük versenyét.

Video: Kovács Szilárd

A kicsik futama után eljött a legnépesebb mezőny ,a hobbi futam. A több mint 50 induló teljesen benépesítette a dombot,a rajt után olyan mint egy végtelen kígyó. Bármerre néztünk,mindenhol voltak versenyzők,nagy meccsek dúltak a pozíciókért. A torkomnak itt annyi lett,annyit kiabáltam,drukkoltam.

A futam után aztán elmentem melegíteni kicsit, igaz csak másfél kört tudtam,utána volt némi szervezői feladat,aztán be álltunk a rajthoz. Kicsit kacifántos volt a rajtprocedúra,de csak úgy tudtuk jól megoldani. Volt akinek nem volt egyértelmű,ezért leszálltam,és elkezdtem elmagyarázni. Ezzel annyi probléma volt,hogy már ment a Fire rajtzene,így csak annyi időm volt,hogy vissza szaladjak a bicajhoz,és már el is indultak,vagy is:

RAJT:
Boti,Dávid,Mura Pisti,egy montis,után 5. ként kanyarodtam. Dávid,és Boti kicsit elnyúltak,de nem foglalkoztam vele,14 kör,az mélyen beszántja az izmokat,főleg ha már az első körben savban megfürösztjük. Így nem is nagyon forszíroztam a full terhelést,de a montis nagyon feltartott,így őt gyorsan kikerültem,és a lépcsőnél felugrottam Pistire. Az első körben vonatoztam mögötte,nem mertem támadni,elvégre ő egy nagyon erős versenyző,tudom,hiszen mindig elporolt,mellettem csak a pályán eltöltött 70+ kör szólt,így maradtam mögötte,és néztem milyen íveket használ.

Fotó: Szűcs Gergő

A kör jól sikerült,piros zónát elkerültem,a kategória pozíciója 2. az első pedig 50 centivel van csak előtte,ráadásul azt érzem,hogy nem megyünk erősen,még nincs meg a 3 szívdobbanás/másodperc

A kör feléig visszafogom magam,aztán a lépcsőn lefutom Pistit, vállamon a bicajjal,nyitok egy picike rést. Persze ennek ára van. Ahogy Zozó mester mondta,láttam Elvist,a pulzus a 180 felett jár,savban úszok,de pillanatnyilag átvettem a kategória vezetését.. A piros zóna nem volt probléma,ismerem a pályát,innen azt kell csinálni,amiben jobb vagyok. Egyenletes köröket,minél gyorsabban.

Ekkor a Dávid-Boti duó már közel 20 mp-vel eltávolodott,esély nem volt rá,hogy felérjek,inkább arra rendezkedtem be,hogy stabilizáljam magam. Körülbelül 4 kört mentem egyedül, az látszott,hogy a kategória ellenfelemtől stabilan távolodom,viszont Hacsi Ákos gyorsan közeledik-közlekedik.

2 kör múlva a cél egyenes lefelében magam elé engedtem,de nem engedtem el,”ráakasztottam a kampót”. A míg a futásnál a vállamon vittem a bicajt,addig mindig ő volt a gyorsabb,de utána megpróbáltam a lépcsőn tolni a bicajt,és akkor már ugyanazzal a lendülettel mentem én is. Az egyenesekben erősebb volt a versenytársam,a technikás részeken nálam volt egy pici előny.

Fotó: Cizma Zsolt

Így mentünk vagy 4 kört,ő elment az egyenesben,én visszazártam a kanyarokban. Aztán egy lekörözésnél túl nagy rés támadt,plusz a derekam is egyre jobban reklamált,ezért muszáj voltam elengedni,és kinyújtogatni.

A maradék távot,ami azt hiszem 2 kör volt,senkitől nem zavartatva küzdöttem le,így értem be absolút 4.,kategória 1 helyen.

Verseny után 40 perccel eredményhirdetés,és a szokásos tombola.

Fotó: Vígh Atilla

Itt szeretném még egyszer megköszönni MINDENKINEK aki bármilyen formában hozzá segített minket,hogy egy ilyen szuper verseny napot tudtunk összehozni.

Szerző: Farkas Atilla

Versenysorozat: Tirpák Cross

Következő verseny:

Kisvárda
KisVÁRda Cross
2017 november 4.

Részletek: Tirpák Cross és Kisvárda és Környéke Bringások – KKB